Jom tengok Video

Loading...

Cari Blog Ini

Halaman Pilihan Ku

Rabu, 21 April 2010

Aku Suka Lagu NI!!


Penyanyi: Meet Uncle Hussain
Tajuk Lirik Lagu: Drama King (Feat. Black)
Kali pertama aku mengenalimu
Mahu bersama
Raut wajahmu bersih
Meyakinkan hati ini
Aku terpaut
Semua dusta palsu
Aku tertipu
Keperibadianmu
Berubah menurut nafsu
Panggilanmu gelaranmu
Baru ku tahu
Lakon layarmu hebat
Terpukau ku melihat
Isi hati upahan
Sampai bila
[ Drama King (Feat. Black) lyric found on www.lirik.my ]
Kau mahu tersesat
Tidak kau penat
Hidup penuh muslihat
Mahkotamu Raja Drama
Kau Masih berpura-pura
Kata-katamu hanya propaganda
Mengejar hijau ungu
Mata kelabu
Ini bukan kau yg pernah ku kenal dulu
Panggilanmu gelaranmu
Baruku tahu
Kau bertapa
Bagai maharaja di atas lembah
Lakon layarmu yg terhebat
Memukau mata melihat

Selasa, 20 April 2010

Yang Terindah....-Dakmie (OST Adamaya)

Lirik Yang Terindah – Dakmie (OST Adamaya)

Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah
Maaf jika ku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran

Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Kau yang bernama cinta
Hingga aku rasa indah

Ahad, 18 April 2010

JANGAN BUTA SEJARAH!!

ICTSCOREA

Mudah2an anak2 didik ku dapat score A lagi!!

Ahad, 4 April 2010

Ayam kicap Aapapapantah

Resepi ini aku ciplak dari mama ku..hehehe,,sebenarnya ini resepi masak kicap keluarga ku..tp aku macam tak nak jer ayam ni masak berkuah ngan  ader minyak2..huhuhu on diet lah katakan..pastu aku nak ayam ni terangkat pedasnyer..ermm aku try2la bubuh itu dan ini,,,hehehe.....pehhhh tak sangka jadi plak....lagi satu..tujuan aku letak resepi ini kat dlm blog sebab nak share ngan Chef Kesayangan Aku..CHEF AZLI!!!selain Chef Wan..yg aku suka dengar celoteh2 nyer...Chef Azli yang sempoi ni aku suke sgt tgk...cara penyediaan memasak die mcm org lelaki la...takdernye lembut2..ingat kat "abg"(adik aku yg suke memasak)...erkkk ermm selain itu penerangan yg ringkas..serta resepinya mudah2 jer..seseuai bebenor ngan jiwa aku yg suka yg ringkas2 jer ni...hehehe..muahhh!!luv u chef Azli...



BAHAN-BAHAN
1)  Ayam - 1 belah dada yang telah dibuang kulit (dipotong ikut suka,tp klu nak potong besar2,pastikan anda siat2kan isinya supaya bhn2 yg dilumur kepada ayam ini menyerap ke dalam isi isi..
2) Bahan untuk dikisar:
a) Serai - 2 btg
b) Halia- Sepjg ibu jari
c) Bwg Merah - 5 Ulas
d) Bwg Putih- -5 Ulas
e) Cili Padi - 3 btg

3) Kicap - 1 mangkuk kecil (jgn penuh sgtla mangkuk tu..)
4) Serbuk Ketumbar - 1 sudu makan
5) Serbuk Jintan Manis- 1 sudu makan
6) Lada Hitam- 1sudu makan (klu nak pedas lagi..tambah ikut suka)
6) Rempah rumis (yg ada buah pelaga,kayu manis &bunga lawang)-1 bungkus kecil jer
7)Minyak masak - 1 sudu makan sahaja (fungsinya untuk menumis rempah tumis)
8)Air Gula@Gula Kelapa yang telah dicairkan..nak mudah ambik gula pasir 3 sudu..bubuh dalam air panas lebih kurang 1 cawan..untuk menjadikan nya air gula..hehehe.
9) Sos Tomato-2 sudu..

Cara Membuat:
1) Ayam yang telah dibersihkan dan dipotong di letakkan dalam sebuah bekas yang ada penutup
2) Kisar semua bhn yg perlu dikisar lepas itu perapkan kepada ayam tadi..
3) Masukkan Kicap,Air Gula,serbuk ketumbar,serbuk jintan,lada hitam,sos tomato gaul bersama dan perapkan kepada ayam...
4) Setelah semua bahan diperap..biarkan ayam selama 1/2 jam atau lebih didalam bekas penutup supaya bhn2 tadi menyerap kedalam isi ayam.
5) Setelah cukup masa, tumis dulu rempah tumis beberapa minit kemudian tuangkan ayam yang telah diperap kedalam kuali...kecilkan api ...dan tutup kuali tersebut..15 minit kemudian boleh balik2kan ayam..tutup lagi..anda bolehlah berfacebook dulu@buat kerja2 lain...pastu 15 minit camtu..anda jenguk lagi ke dapur...pastikan api mmg sekecil mungkin sebab kita hendak mengeringkan air untuk memasak ayam ini,,,kalau rajin.. anda kacau2 selalu pun tak per.. ini..caraorg mls cam cam saya erk!!!biarkan sampai air mengering..dan bhn2 tu jadi kerak2 dlm kuali..ermm pastu pastikan juga.. ayam anda masak..dan lepas tu anda boleh angkat dan hidangkan bersama nasi@roti..sedap!!!
silalah cuba...

SEDEYNYE BACA CATATAN PAK NIL

Dia bukanlah sesiapa.. tp dia dekat benar dihati Ku..aku mengenali Pak Din @ Din Beramboi@Mior Ahmad Fuad Mior Badri setiap hari apabila mendengar Riuh pagi Era...Adui..air mata pasti menitis setiap kali teringat pemergianNya.. Ya Allah tempatkanlah Arwah Pak Din ditempat orang-orang yang beriman dan cucurilah rahmatMu kepada diriNya...dan berikanlah ketabahan kepada keluarga arwah serta rakan2 sekerja nya di Era..Buat Pak Nil yang disayangi...redhakanlah pemergiaan Pak Din...apa bila membaca catatan PakNIL dalam Metro...tidak dapat tidak aku menahan gelak dalam tangis..."Baru-baru ini masa dia sakit, Paknil ada hantar SMS pada Din. Paknil cakap: “Din, cepatlah baik demam. Tak bestlah buat kerja sorang-sorang.”

Nak tahu apa yang Din jawab pada Paknil?
“Bukan sakit tapi rasa nak mati. Semua dah rasa kebas. Tu tanda-tanda nak mati lah.”....Ya Allah..Pak Din...!!!rupenya dalam bukan gurauan yg diucap..tapi betul2 kau pergi..huhuhu..aku sedey!!!