Cari Blog Ini

Halaman Pilihan Ku

Sabtu, 30 Januari 2010

Nasi Kerabu Pemikat Hati Ku..(Dlm pic nie.. nasi kerabu G-han..)

Hai la nasi kerabu...dulu 1st time aku jumpa ko ni,, aku heran n naik bingung.. kenapa nasik ni kaler biru..huhuhu kat Swak takder ni.. kwn aku (roomate ku) si Aty yg dari Sabah tu.. selalu cakap,,"Itu nasi Nila"..hahahha..kelakar benar rasanya.. bila pertama berkenalan ngan nasi kerabu ni... Ermm sekarang aku rindu dengan kehidupan di kampus...rindu ngan makanan kat Kafe..Ingat lagi kat kafe Muamalat.. ader kakak tu jual nasi kerabu.. puh.. punyerlah sedap ..aroma ayam dier dari dalam Bas sebelum turun lagi sudah keciuman bau die.. Bila sampai kat kafe.. tengok org beratur.. bukan main panjang,,,sampai dekat ngan longkang..best giler time tu.. aku plak selalu paw kawan2 sape yg beratur dulu.. main kirim jer.. nak beratur panjang.. soriii....
ermm jugak Charketeow kat kafe Sarbina,,Falkulti Education kat UUM...agak2 masih tak makcik tu yer.. aku selalu ingat kat Makcik tu.. makcik tu plak sampai kenal ngan aku pelanngan setia nye,, HUHUHU.. mane tak nye dari Semester 2 sampei semester 8.. selera ku tak pernah luntur dengan Charketeow tu..huhuhu...hahaha..aku rindu..
berbalik ngan cerita Nasi Kerabu...aku rasa bersyukur sangat bila kat tempat kerja aku.. ader bakat2 terpendam yang boleh buat nasi kerabu nie,, ermm best2..walaupun tak bleh nak chalen kakak kat kafe kolej aku dulu.. tp bolehlah mengubat kerinduan ku pada Nasi Kerabu...ermm buat G-han n Kak Na.. pembekal Nasi Kerabu yang setia.. satu hari aku nak belaja camner nak buat nasi yang best nie..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan